2022 Hajdúdorog

Hajdúdorog
2022.07.07-10

A júliusi nagy forróságban Hajdúdorogra látogattunk. Itt van Hajdú-Bihar megye 28 termálfürdőjének egyike. A 9 hektáros parkosított területen lévő fürdőt – amely 1983-ban nyitotta meg kapuit – a város lakossága nagyrészt társadalmi munkából építette fel. A 64,5 fokos termálvíz 1084 méter mélyről tör a felszínre. A fürdő mellett – közvetlen átjárással – helyezkedik el a kemping. A kemping területe nagyrészt parcellázott és a parcellák vízcsapokkal ellátottak. Hangulatossá teszi a kempinget a mellette kialakított horgásztó. A mellékhelyiségek (WC, zuhanyzó és a mosogató) alapos felújításra szorulnak, de a jelenlegi állapotukban is példás tisztaságúak.

A találkozó megnyitója csütörtökön késő délután volt. Ekkorra már teljesen megtelt a kemping. A később érkezők már csak a tóparti napos helyekre települhettek. A találkozót Erdei János elnök úr és Tóth Magdi elnökhelyettes asszony nyitották meg. Köszöntötték a résztvevőket, majd Magdi részletesen ismertette a találkozó programját. Következett a szokásos vendéglátás. Nagy tálcákon már ott illatoztak a gyönyörűen előkészített „retró” szendvicsek, falatozásra csábítóan. Nem nagyon kellett bíztatni, befaltuk a szendvicseket, és – köszönhetően a mindig aranyosan segítő kedves hölgyeknek – még a folyamatosan készülő repetaadagokat is. Ekkor este köszöntöttük fel Mellár Imre barátunkat, klubtársunkat, 70. születésnapja alkalmából. Imre 5 literes üvegekből kínálta meg a társaságot pezsgővel. Koccintottunk és elénekeltük együtt a születésnapi nótát. A kellemes estén sokáig együtt maradtunk, beszélgettünk.

A péntek nagy eseménye a lecsófőző verseny volt. Az előzetes jelentkezés alapján, 12 csapat vett részt a küzdelemben. Már délelőtt megkapták a versenyzők a csapatuk létszámának megfelelő hagyma-paprika-paradicsom adagokat. Délután 6 órára kellett elkészülni a lecsóval és a mintaadagot a zsűri asztalára tenni. Akik nem sorolódtak be egyik versenyző csapat mellé sem, azok részére az Elnök úr és Tóth Csaba készített közös lecsót a nagy bográcsban. Biztosított volt, hogy senki ne maradjon éhes! Zsűrizésre az Elnök úr a fürdő és a kemping vezetőit kérte fel, hogy pártatlan legyen majd az ítélet.

A délelőtt folyamán érkezett a kempingbe egy helyi termelő család. Asztalokra, állványokra kipakolták saját konzervált és friss áruikat. Gusztusosak voltak a feliratozott lekvárok, ételízesítők, mézek, valamint a sok zöldség- és gyümölcsféleség. Nemcsak nézelődtünk, de vásároltunk is a saját és az eladók örömére.

Kora délután kedves kis ünnepségre gyűltünk össze, nézőként. Egyik társunk Liza nevű unokáját köszöntötte fel a velünk kempingező 8 kisgyerek. A rózsaszín masnikkal és lufikkal feldíszített sátortető alatt volt a babazsúr. Sütik, csokik, színes üdítő-italok csodás elrendezésben várták a kicsiket, akik ott helyet is foglaltak, és nagy élvezettel ettek-ittak. Több gyerek apró kis ajándékot adott át az ünnepeltnek. Nagyon aranyosak voltak!

Este 7 órakor volt a lecsófőző verseny eredményhirdetése. Az asztalokat és székeket már korábban kiraktuk a kijelölt helyre, és fogyasztottunk a saját és a szomszéd, vagyis a többiek lecsójából. Voltak ugyan a lecsókészítésben és a hozzávalók alkalmazásában koncepcionális eltérések, de amit mi kóstoltunk az mind nagyon finom volt. Tehát, a zsűri nehéz helyzetben volt a sorrend meghatározásakor. Ezt hangsúlyozták is az eredményhirdetéskor, amely a következő volt a 6. helyezettől kezdődően: Titkos csapat, Szellemi vezető, Picur csapat, K-14, Kakasok, és a győztes az Anti lecsó csapat lett. Ajándékok voltak a következők: 4-6 helyezett csomagjában MHKK feliratos fakanál és kötény, konyharuha, gulyás szósz, sülthús fűszerkeverék, a 2-3 helyezett óriási görögdinnyét, és az 1. helyezett ez év folyamán felhasználható kempingutalványt kapott. Hűvösödött az idő, és erős szél fújt, ezért igyekezett mindenki visszatérni a lakójába.

Szombaton kerékpárral vagy autóval, először a 2,5 km-re levő Fodor Tamás méhészetébe látogattunk. A rendkívül szívélyes házigazdák frissen sült pogácsával és ásványvízzel kínáltak, majd filmvetítés következett. Nagyon érdekes filmet láttunk a méhek életével kapcsolatban, majd ugyanezt a gyerekeknek szóló feldolgozásban. Mézkóstolás következett úgy, hogy aki akart, nyomhatott magának egy kiskanálba a kirakott 4 féle mézből. Ez után az üzembe látogattunk. Megnéztük a pergetés és a viaszolvasztás eszközeit, majd a palackozóban elkészítettük saját ajándékunkat, vagyis mézet töltöttünk egy üvegbe, lezártuk a tetejét, elláttuk zárjeggyel, feliratoztuk és ráragasztottuk a minősítő címkét. Ezt az üveg mézet az ajándékba kapott méhviasz gyertyával együtt, lepecsételt zacskóba helyeztük el. Nagyon kedves ajándék volt ez vendéglátóinktól!

A méhészetből egy tehenészetbe látogattunk Hajdúdorog határában. Először bejártuk a tanyát. Voltak ott mindenféle háziállatok – többnyire két generáció – ketrecekbe zárva: kacsák, tyúkok, pulykák, birkák, tehenek, és póniló. Kedves házigazdáink a kertben, egy tető alatt megvendégeltek. Kaptunk egy gyönyörűen elrendezett óriási sajttálat. Fogpiszkálóra szúrhattuk az éppen kiválasztott apróka sajtféleséget. A másik asztalra kiraktak egy tálra feldarabolt kolbászt és hurkát, amit kovászos uborkával és kenyérrel fogyaszthattunk. Kis csoportokba léphettünk be a ház egy zsúfolt helyiségébe, ahol megnézhettük – sőt mi is csinálhattuk – a parenyica sajt készítés utolsó fázisai közül a nyújtást és a tekercselést. Ez után még szükség volt egy kezelésre, amelyet a délután folyamán végeztek el kedves házigazdáink, és az így elkészült sajtokat este kihozták a kempingbe. Aki maga készítette el a sajtját, annak a neve rá volt tűzve. Aki ezzel nem bajlódott és inkább hazafelé tartott, annak Tóth Magdiék tekercseltek sajtot, de minden résztvevő megkapta este a sajt-ajándékát.

A kempingbe visszatérve kedves meglepetés fogadott. Az Elnök úr néhány ottmaradt társunkkal, távollétünkben slambucot készített ebédre, amelyet egy árnyékos helyre kipakolt asztaloknál fogyasztottunk el jó étvággyal. A fürdő területén ekkor már nagy csoportosulás volt látható, ugyanis aznap rendezték meg Hajdúdorogon a II. Amatőr Strandfoci Bajnokságot 12 csapat részvételével. A bajnoki mérkőzések után éjfélig tartó mulatság kezdődött. Az ünnepi műsor délután a helyi mazsorett együttesek fellépésével kezdődött. Legalább 10 különféle korosztályba tartozó együttes lépett fel egymás után. Mindegyik együttes remek zenére, csodaszép ruhakölteményben lépett fel, és látszott, hogy nagyon élvezik a szereplést. Ez különösen a kisebbekre volt jellemző. Nagy sikerük volt! Gratulálunk ezúton is Hajdúdorog táncoktatóinak, nevelőinek, hogy ilyen remek szabadidő programot biztosítanak a kislányoknak és az ifjú hölgyeknek. A továbbiakban a V-Tech, majd Raul, és a Kelemen Kabátban együttesek léptek fel. Az este disco zenével ért véget. Szerencsére a hangerő nem volt zavaró, a kempingben nem zavarta nyugalmunkat.

Szombaton délután Tóth Magdi és Csaba túrós fánkkal kedveskedett mindannyiunk örömére. Az önmagában is nagyon finom fánkra még barack- vagy meggylekvár is került ízesítőnek. Olyan nagy mennyiség készült, hogy a fejenkénti 3 fánk után még repetázni is lehetett. Ez jó vacsora volt!

Vasárnap reggel még egy utolsót csobbantunk a kissé meleg vízű uszodában, vagy a termál medencében, majd összepakoltunk, elbúcsúztunk társainktól és haza indultunk. Kellemes napokat töltöttünk Hajdúdorogon. Köszönet érte az Elnök úrnak az Elnökhelyettes asszonynak és párjaiknak, és mindenkinek aki valamilyen formában részt vett a közösségi munkában.

Találkozunk két hét múlva Tiszakécskén.

Katona Júlia

MHKK 4024 Debrecen Wesselényi u 43 fszt. 1
Székhely:
1108 Bp. Újhegyi út 7.

A Magyar Hagyományos Kemping Klub az alábbi elérhetőségeken fogadja az érdeklődéseket...

Központi E-mail cím: mhkk@mhkk.hu

Adó 1%

Adományok és adó 1% felajánláshoz
Adó számunk: 18261657-1-42

Bankszámla számunk:
OTP Bank 11714013-20003256
További infó itt

Tárhelyszolgáltató: TeraHost Kft. | 2220 Vecsés, Kinizsi utca 73. | +36 30 690 9394 | info@teratarhely.hu | teratarhely.hu