23. Adria Rally Mali Losinjban
     2023.06.17-24

A Horvát Táborozók Szövetsége a 23. Adria Camping Rallyt Cres szigeten, Mali Lošinjban, a Cikat kempingben tartotta. Cres sziget a Kvarner-öböl északi felén az Isztriai-félsziget és a Krk sziget között hosszan elnyúlva fekszik. Területét nézve, Cres a horvát Adria legnagyobb szigete. Egy gyéren lakott, dombos szigetről van szó. Hossza 66 kilométer, szélessége 2 és 12 kilométer között változik, partvonalának hossza 248 kilométer. A sziget 1918-ig az Osztrák–Magyar Monarchia része volt, majd olasz megszállás alá került. 1943-ban horvát és jugoszláv egységek szabadították fel. A német megszállás 1943-tól 1945. április 20-ig tartott. 1945 és 1990 között Jugoszlávia része volt, majd az önálló horvát állam megalakulása után Horvátország része lett.

Amikor szombaton dél felé megérkeztünk a kemping recepciójára, nagyon kedves fogadtatásban részesültünk. Kaptunk fogadó italt, amely választhatóan volt, édes, erősebb, vagy üdítő, azután a méretünknek megfelelő feliratozott pólót és ajándékszatyrot, amelyben voltak prospektusok, tollak, sörnyitó, kedves kabalafigurák és a megnyitó ünnepségen felhasználható étkezési és italjegy. Elhelyezkedtünk a magyarok számára kijelölt területen. Ez a kemping csodálatosan gyönyörű, állapítottuk meg! A szép nagy parcelláknak hatalmas pinea fenyők adtak kellemes árnyékot. Mindenütt rend és tisztaság fogadott. A vizes blokkok a nap minden időszakában gyönyörűen tiszták, illatosak voltak.

Kényelmesen elhelyezkedtünk. Üdvözöltük a korábban érkezetteket majd felfedeztük a kemping területét. A közelben volt egy gyönyörű kialakítású Aquapark, úszómedencével, csúzdákkal, amely ingyenes volt a rally résztvevőinek, azután egy jól felszerelt bevásárlóhely. A tengerben való fürdési lehetőség is nagyszerű volt. Kb. 400 méterre a magyarok számára kijelölt helytől – a kemping területén – volt egy sziklás tengerpart, apróköves kialakítású fürdőhellyel és kb. 600 méterre pedig a kempingen kívül, az erdőn át vezetett az út egy homokos tengerparthoz. Mindkét helyen biztosított volt a fürdés utáni zuhanyozás. Nagyszerű kerékpározási lehetőséget is kínált a szép tengerpart. Az idő csodás volt, 30 C fok körüli volt végig a hét folyamán, eső, szél nem zavarta a nyugalmunkat.

A találkozó megnyitója vasárnap este 7 órakor volt az Aquapark emeleti dísztermében. A Horvát Táborozók Szövetségének elnöke köszöntötte a résztvevőket, majd Emléklapot adott át a találkozón résztvevő legfiatalabb, a legidősebb és a legtávolabbról érkezett részére. Elmondta, hogy a rallyn 58 egység vesz részt. A magyarok delegációja a legnagyobb. Mi -MHKK és MCCC tagok – 22 egységgel vettünk részt a találkozón. Luxemburgot 1 egység képviselte. Következett a vacsorázás. Előbb a fogadóital, majd a vacsora került kiosztásra egységesen. Előételként sonkát, sajtot, oliva bogyót, salátát kaptunk, főételként pedig sültkrumplit, kolbász-féléket, sültpaprikát és egy nagy pohár sört. Kellemes műsort adott egy férfikórus. Műsoruk éppen nem tánczene volt, de előbb csak néhányan, majd egyre többen elkezdtek a zenéjükre táncolni. Már javában táncoltunk, amikor feltűnt egy hatalmas tálcán a rally dísztortája. Jutott belőle mindenkinek, még repeta is! Nagyon finom volt!

Hétfőn, mi magyarok, közös étkezésre gyűltünk össze. Összeraktuk az asztalokat és hosszú asztalsort alakítottunk ki. Gábor és Janika ismét remekeltek, ugyanis slambucot készítettek – óriási szakértelemmel. Lehetett repetázni is, a finomra sikerült étel hamar elfogyott. Köszönet érte! Jó volt, hogy a két klub tagjai ismét együtt falatoztak, majd beszélgettek nagy barátságban.

A Rally szervezői több programot is szerveztek a résztvevőknek. Mi magyarok a szerdai hajókiránduláson vettünk részt, amelyet Ilovik szigetére szerveztek. Idegenvezetőnk Nicola volt, aki széles gesztusokkal, teljes testbedobással próbálta mondandóját érthetővé tenni. Nekünk ennek ellenére nagyon jó volt, hogy Erika folyamatosan fordított magyar nyelvre. Kb. 1 órás hajózás után szálltunk ki Ilovik szigetén. Ez a sziget alig kevesebb mint 6 négyzetkilométer. Állandó lakosainak szám 100 fő alatt van, szinte csak nyugdíjasok. Iskola nincs. Itt nincsenek szállodák, ezért a szállás csak magánszobákra és apartmanokra korlátozódik. Vizet és olajat egy másik szigetről hoznak ide tenger alatti vezetéken, még a temetőjük is egy másik szigeten van. A sziget autómentes. Mivel eléggé nyugodt hely legtöbben egy kis kikapcsolódásra érkeznek a sziget strandjainak felfedezésére, bár egyik strandon sincs semmilyen létesítmény (öltöző, WC, frissítők). Együttesen megnéztünk egy katolikus templomot, majd két óra szabad foglalkozás következett. Többen elmentek fürdeni.

Két óra elteltével visszamentünk a hajóra. Étvágycsinálónak kaptunk fogadóitalt, majd megkaptuk az előzetesen megrendelt ebédünket, amely lehetett hal, vagy sült hús és kolbászok. Hajónk mellett már lesben álltak a sirályok, hogy kapjanak néhány falat halat, ennivalót. A kidobott haldarabokat boszorkányos ügyességgel kapták el. Fél öt felé befutott a hajónk a kikötőbe. Ez a nap is jól telt el!

A Rallynak ugyan csak szombaton volt vége, de már többen pénteken búcsút vettek ettől a gyönyörű helytől, mert áttelepültek Zatonba, ahol szombaton kezdődött a Világtalálkozó fesztivál. Elmondhatjuk, hogy csodaszép helyen, remek időben kempingeztünk. Szép emlékként fogunk visszagondolni az itt eltöltött nagyszerű napokra.

Katona Júlia

MHKK 4024 Debrecen Wesselényi u 43 fszt. 1
Székhely:
1108 Bp. Újhegyi út 7.

A Magyar Hagyományos Kemping Klub az alábbi elérhetőségeken fogadja az érdeklődéseket...

Központi E-mail cím: mhkk@mhkk.hu

Adó 1%

Adományok és adó 1% felajánláshoz
Adó számunk: 18261657-1-42

Bankszámla számunk:
OTP Bank 11714013-20003256
További infó itt

Tárhelyszolgáltató: TeraHost Kft. | 2220 Vecsés, Kinizsi utca 73. | +36 30 690 9394 | info@teratarhely.hu | teratarhely.hu